sâmbătă, 6 decembrie 2014

In the moonlight there's always something magic

De obicei astfel de filme nu îmi vin mănuşă. Sunt prea siropoase şi le las să treacă aşa precum au venit. Dar n-am putut refuza oferta lui Woody şi am hotărât să îi dau o şansă lui Allen să mă surprindă din nou.

Şi nemernicul a făcut-o.

"Magic in the moonlight" îi dă o mare palmă lui Nietzsche. Desfinţează ocultul şi îl formează precum un cult. Pe lângă faptul că firul narativ este genial înşirat pe parcursul filmului, Woody surprinde prin coloana sonoră şi prin aşezarea în scene a personajelor. Special pentru a emfaza ce e important: iluziile sunt cele care ne fac să continuăm, să tragem aer în piept şi să luăm viaţa nu ca pe un simplu dat ci ca pe ceva magic şi unic, ceva ce ne aduce întotdeauna sub o lumină difuză, undeva într-o noapte când luna e plină.

Nu romantismul e ce te ţine la şi în film, nu jocul absolut al Emmei Stone sau performanţele sarcasmului pus în scenă de Colin Firth. Te apropie insolenţa. Te seduce nevoia de iluzie.

Uitaţi-vă la Magic in the moonlight, un film cum numai Woody Allen putea să îl facă.

Una dintre scenele mele preferate este cea a rugăciunii. Citez:

Nu ştiu dacă mă poţi auzi, şi nu am dus mereu o viaţă exemplară. Eu am...
Nu numai că am fost un sceptic, un necredincios, am fost mult mai rău...
Un om cu dispreţ pentru...
Pentru oamenii care au îmbrăţişat ideea că...există o figură de Tata binevoitor
acolo sus.
Mereu am susţinut că e copilăresc, confundarea dorinţelor cu realitatea,
strict pentru primitivi, toate speranţele pentru un...
Un scop în viaţă, un sens mai larg.
Ca toată suferinţa noastră e de fapt...Un plan măreţ.
Dar dacă ce am văzut târziu e ceva real atunci nu am toate răspunsurile.

scena al cărei început vi l-am expus e genială, vă las pe voi să vedeţi cum se termină (mai ales scena).

Miros un Oscar!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aici îţi poţi manifesta opinia prin comentariul tău. Păstrează limita bunului simţ şi nu te avânta în critici în afara subiectului. Am tendinţe necontrolate de a şterge comentariile neadecvate.

Adaugă